WEKO3
アイテム
自閉スペクトラム症のある日本語学習者への指導と支援 ―言語能力,言語運用能力,情意要因から考える―
https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/856
https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/856e5cfe5a9-08f8-46ad-b32d-05c625b97701
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-11-01 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 自閉スペクトラム症のある日本語学習者への指導と支援 ―言語能力,言語運用能力,情意要因から考える― | |||||||
言語 | ja | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Instructions and Support for Learners of Japanese with Autism Spectrum Disorder: Analysis Based on Language Competence, Language Performance,and Affective Factors | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 自閉スペクトラム症(ASD) | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 日本語学習者 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 言語能力 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 言語運用能力 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 情意要因 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
著者 |
安田, 眞由美
× 安田, 眞由美
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 1601 | |||||||
姓名 | YASUDA, Mayumi | |||||||
言語 | en | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | Autism Spectrum Disorder (ASD) is a neurodevelopment disorder, characterized by qualitative deficits in social interaction and communication ability. Its primary symptoms are restricted and repetitive behavior. In the fields of Japanese language education and special education, not much research has been conducted on how the characteristics of ASD affect learning of Japanese for those with ASD. In this study, these characteristics have been considered from three viewpoints: “language competence,” “language performance,” and “affective factors.” This made it possible to distinctively understand those who are learning the Japanese language and simultaneously dealing with ASD. The results showed that instructions and support are indispensable not only for “language competence” but also for “language performance” and “affective factors.” Taking care of these aspects can make instructions and support more comprehensive and effective. | |||||||
言語 | en | |||||||
書誌情報 |
新長崎学研究センター紀要 en : Journal of the Research Center for Shin-Nagasaki Studies 号 2, p. 67-84, 発行日 2022-09-30 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 長崎外国語大学 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2436-9195 |