WEKO3
アイテム
Social Mobility and Equal Opportunities: The Purpose of Schooling in the United States and Nagasaki
https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/788
https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/7887ba3a713-66db-4fb2-ab8f-50ffbcf11a3a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-08 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Social Mobility and Equal Opportunities: The Purpose of Schooling in the United States and Nagasaki | |||||||
言語 | en | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 教育 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | Schooling | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 2 1世紀のスキル | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 社会的流動性 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 日本の中学校 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 公平性 | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 21stCenturySkills | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | SocialMobility | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | JapaneseSchools | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | K-12Education | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | Equity | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||
その他のタイトル | 社会的流動性と公平性: 米国と長崎での教育の目的 | |||||||
言語 | ja | |||||||
著者 |
EISON-WASHINGTON, Kaitlin M.
× EISON-WASHINGTON, Kaitlin M.
|
|||||||
著者別名 | ||||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||||
識別子 | 1475 | |||||||
姓名 | アイソンワシントン, ケイトリン | |||||||
言語 | ja-Kana | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | This brief study examines the purpose of schooling in the United States and offers a comparison with the observed purpose of schooling in Nagasaki, Japan. The author reflects on her experience as an Assistant Language Teacher and draws upon both her experiences in and research of the public schooling system to draw conclusions about the fundamental purposes of each respective education system. Through this process, the author outlines the importance of “21st century skills” as they relate to equity in education and socialmobility. 本稿では、米国での教育の目的を検討し、筆者が日本の長崎市で教員として経験した教育の目的との比較 を行う。さらに、 「2 1世紀のスキル」が教育とソーシャルモビリティの公平性に関連していることの重要性 について概説する。 |
|||||||
書誌情報 |
長崎外大論叢 en : The Journal of Nagasaki University of Foreign Studies 号 24, p. 1-6, 発行日 2020-12-30 |
|||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 長崎外国語大学 | |||||||
ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 1346-4981 | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AA11603331 |