ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 長崎外大論叢
  3. 第21号

Vocabulary Acquisition in the Foreign Language Classroom: Developing effective vocabulary-building programs for foreign language students

https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/598
https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/598
effaa9a7-f653-4e85-af81-f6272906e0fe
名前 / ファイル ライセンス アクション
08ペック 21-08本文PDF (154.1 kB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-29
タイトル
タイトル Vocabulary Acquisition in the Foreign Language Classroom: Developing effective vocabulary-building programs for foreign language students
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題 Vocabulary acquisition
キーワード
主題 foreign language
キーワード
主題 ESL
キーワード
主題 strategic learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 外国語クラスでの語彙獲得―外国語学習者のための効果的な語彙習得プログラムの開発―
言語 ja
著者 PECK, Marshall Wayne

× PECK, Marshall Wayne

en PECK, Marshall Wayne

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 1086
姓名 ペック, マーシャル
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Abstract
Vocabulary acquisition is a critical component of language learning and, as such, should hold a central place in every foreign language classroom. However, teaching vocabulary properly is both difficult and timeconsuming, and so is often taught using randomly selected lexical items, which are taught incrementally and without sufficient structuring and reinforcement. The result is that students become frustrated and lose motivation. Moreover, the crucial component of student confidence is diminished which does, in fact, directly affect other areas of language competency. To combat this, and to achieve excellence in vocabulary-building,
it is essential that instructors apply appropriate techniques to facilitate students’ rapid acquisition of new lexical items while ensuring long-term retention. This includes systematically selecting vocabulary to be taught by considering the academic needs and competency levels of the students, as well as explicit instruction in strategies that promote learner autonomy. This article aims to demonstrate methods for choosing vocabulary items, and ways to organize and implement vocabulary curricula.
語彙の獲得は語学学習の重要な要素であり、クラス内で中心的な役割を果たすべきだ。しかし、語彙を適切に教えるのは困難で時間がかかる。よって講師たちは戦略や理屈を考えず、適当に語彙を選んで教えることが多い。その結果、学習者は不満を持ち意欲を失くす。そして最も致命的なことに、自信も失ってしまう。自信の喪失は、すべての言語能力分野に直接影響を及ぼす。この問題を防ぎつつ語彙の迅速な獲得を達成するためには、講師が適切なテクニックを使用することが不可欠だ。それには、学習者の自律性を促進するような戦略的な指導と、学生のニーズやレベルを考慮して教えるべき語彙を体系的に選択することが含まれる。本論文の目的は、語彙を効果的に選択する方法と語彙カリキュラムを整理し適用する方法を示すことである。
書誌情報 長崎外大論叢
en : The Journal of Nagasaki University of Foreign Studies

号 21, p. 105-114, 発行日 2017-12-30
出版者
出版者 長崎外国語大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13464981
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11603331
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:34:42.153756
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3