ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 長崎外大論叢
  3. 第23号

日本語学習者における日本語漢字名詞産出時の出力形式の影響―漢字圏学習者と非漢字圏学習者の比較―

https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/774
https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/774
a4175eac-5f65-494b-9266-a752d8c7e175
名前 / ファイル ライセンス アクション
4.中原郷子・岩下真澄.pdf 23-04本文PDF (1.4 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-24
タイトル
タイトル 日本語学習者における日本語漢字名詞産出時の出力形式の影響―漢字圏学習者と非漢字圏学習者の比較―
言語 ja
タイトル
タイトル The Effect of the Output Form on Japanese Kanji Noun Production by Japanese Learners: A Comparison of Learners from Kanji Backgrounds and Non-Kanji Backgrounds
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題 漢字教育
キーワード
主題 日本語学習者
キーワード
主題 かな漢字変換
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 中原, 郷子

× 中原, 郷子

ja 中原, 郷子

Search repository
岩下, 真澄

× 岩下, 真澄

ja 岩下, 真澄

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 1436
姓名 NAKAHARA, Satoko
言語 en
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 1437
姓名 IWASHITA, Masumi
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Nowadays it is very rare to use typing as a way of learning in Kanji education. However, the learners who come to Japan as international students are often required to type their reports or papers in Japanese. Although knowledge of Kanji from other Asian languages may help students to write and understand Japanese Kanji correctly, it will not aid them in typing as a knowledge of the Japanese phonological information is necessary in order to input intended Japanese text. The purposes of the present study is to examine whether learned Kanji vocabulary can be recalled correctly or not by comparing the results of three types of output tasks: typing tasks, Kanji hand-writing tasks and Hiragana hand-writing tasks, and whether the vocabulary that learners can hand-write correctly can also be correctly typed or not. The results showed that (1) without regard to participants’ native languages, the scores in the typing tasks and Hiragana handwriting tasks were higher to Kanji hand-writing tasks, (2) in the Kanji hand-writing tasks, the test scores of learners familiar with Kanji exceeded those of the learners from Non-Kanji backgrounds and (3) for the learners from Non-Kanji backgrounds, typing tasks and Hiragana hand-writing tasks were easier than Kanji hand-writing tasks. These results indicated that an alternative method of typing training is necessary for learners who are familiar with Kanji. Also, learners new to Kanji might have an advantage in memorizing accurate phonological information of Kanji words.
書誌情報 長崎外大論叢
en : The Journal of Nagasaki University of Foreign Studies

号 23, p. 43-51, 発行日 2019-12-30
出版者
出版者 長崎外国語大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1346-4981
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11603331
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:32:13.985625
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3