WEKO3
アイテム
Facilitating the use of English Adjectives Among Low-level Learners through Collaborative Learning
https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/617
https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/617accdde05-2145-4832-b69d-918d793cb2c3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
22-14本文PDF (632.6 kB)
|
Item type | 研究ノート / Research Note(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-03-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Facilitating the use of English Adjectives Among Low-level Learners through Collaborative Learning | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 協同学習 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cooperative Learning | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 英語形容詞の順番 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グループワーク | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | English adjective order | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Group work | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_1843 | |||||
資源タイプ | other | |||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||
言語 | ja | |||||
値 | 共同学習を利用した形容詞学習促進に関する研究 | |||||
著者 | ||||||
姓名 | KUSABA, Krishan | |||||
言語 | en | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 1130 | |||||
姓名 | 草場, クリシャン | |||||
言語 | ja | |||||
抄録 | ||||||
値 | The study included 18 Japanese second language learners of English who were tested into a CEFR A1 writing class. The focus of the study was to introduce students to new adjectives, and how they are ordered in English, with the aim of moving the participants away from writing multiple short sentences to creating a single longer sentence that describes a noun (item). In order to familiarise them with the new lexis and demonstrate how the adjectives are ordered, they were tasked with working in groups and collaborating to complete several exercises that encouraged them to experiment with the language. It was found that as a group they began to use a more varied selection of adjectives in their writing and did follow the English order of adjectives. CEFR A1レベルのライティングの授業を履修している18名の日本人英語学習者を対象に調査を行った。 研究の焦点は、学習者の形容詞学習に当てられたもので、対象となる名詞(項目)を複数の短文で散発的に表現するのではなく、一文ではあるが長い文を用い表現できるように学習者を支援することをその目的としている。文中における形容詞の使われ方に対する理解を深めるために、学習者はグループになり様々なタスクに取り組んだ。その結果、グループで共同学習を行った時は、ライティングにおける形容詞の使用幅が広がり、より多くの形容詞を用いて表現し始めたことがわかった。 |
|||||
書誌情報 |
長崎外大論叢 en : The Journal of Nagasaki University of Foreign Studies 号 22, p. 181-187, 発行日 2018-12-30 |
|||||
出版者 | ||||||
値 | 長崎外国語大学 | |||||
ISSN | ||||||
値 | 1346-4981 | |||||
書誌レコードID | ||||||
値 | AA11603331 |