ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 新長崎学研究センター紀要
  3. 創刊号

長崎外大における多言語性・複言語性 ―授業実践から見たコンテクストとしての教育文化―

https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/833
https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/833
8308b43c-cab5-4101-b23a-570186b0c00c
名前 / ファイル ライセンス アクション
1-09長崎外大における多言語性・複言語性.pdf 新長崎学1-09本文PDF (1.5 MB)
license.icon
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-18
タイトル
タイトル 長崎外大における多言語性・複言語性 ―授業実践から見たコンテクストとしての教育文化―
言語 ja
タイトル
タイトル Multilingualism and Plurilingualism at Nagasaki University of Foreign Studies: the Educational Context from the Perspective of Classroom Practice
言語 en
言語
言語 jpn
言語
言語 eng
キーワード
主題 Educational context
キーワード
主題 Plurilingualism
キーワード
主題 Second language learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 原田, 依子

× 原田, 依子

ja 原田, 依子

en HARADA, Yoriko

Search repository
村上, 浩明

× 村上, 浩明

ja 村上, 浩明

en MURAKAMI, Hiroaki

Search repository
野田, 雄史

× 野田, 雄史

ja 野田, 雄史

en NODA, Takeshi

Search repository
CULLIS, Stephen

× CULLIS, Stephen

en CULLIS, Stephen

ja-Kana カリス, スティーブン

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to consider the ‘physical space’ at NUFS as a cultural context of education and to review our teaching practices within it. It is a based on the assumption that the way in which the teachers conduct their classes can reflect an expression of how they perceive and interpret the pedagogical space and its related phenomena in the classroom. If it can be considered that society and culture are created when the various subjective meanings of each teacher are integrated and shared (Blumer, 1969), it is possible to see our daily events from the inside and outside the classroom by verbalizing them and to see what kind of meanings we assign them. This will help us to understand the current educational culture of our university. The three reports on the teaching practice of English, Chinese, and German are reviewed, followed by a look at some aspects of teaching practice from the perspective of plurilingualism. The campus environment is also considered in order to discover what kind of education is appropriate to the educational culture of our university. As a result of this review, it is hoped that it will help to clarify the elements that could make it possible to have a language education based on Plurilingualism (a multi-lingual environment on campus, the students’ positive image of learning foreign languages, closer relationships between students and between students and teachers, etc.) which have already existed on campus and how we structuralize them.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 第2章は英語。
書誌情報 新長崎学研究センター紀要
en : Journal of the Research Center for Shin-Nagasaki Studies

号 1, p. 95-118, 発行日 2022-03-31
出版者
出版者 長崎外国語大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-9195
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 09:30:45.191496
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3