WEKO3
アイテム
留学生を対象とした日本語科目におけるヒューマンライブラリーの試み ー実践報告ー
https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/356
https://nufs.repo.nii.ac.jp/records/3564c04a5ac-1427-4410-b240-4874b02e1618
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 研究ノート / Research Note(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-03-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 留学生を対象とした日本語科目におけるヒューマンライブラリーの試み ー実践報告ー | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Using the Human Library in Japanese Courses for International Students | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 日本語教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 多様性の受容 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ヒューマンライブラリー | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_1843 | |||||
資源タイプ | other | |||||
著者 | ||||||
姓名 | 宮崎, 聖乃 | |||||
言語 | ja | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 712 | |||||
姓名 | MIYAZAKI, Kiyono | |||||
言語 | en | |||||
抄録 | ||||||
値 | The “Human Library”, started in Denmark in the year 2000, has emerged as a leading global method to reduce prejudices and encourage understanding in international communities, through dialogue and interaction. This paper reports on the application of “Human Library” activities in a Japanese-language learning course for international students with a focus on developing skills in four areas: 1) setting aside one’s own knowledge, experience, and stereotypes to listen to and comprehend another’s speech, 2) accepting diversity and thinking from the perspectives of multiple individuals, 3) using an understanding of others in order to reflect upon and identify issues within one’s own culture, and 4) expressing one’s opinion while considering the positions of others. |
|||||
書誌情報 |
長崎外大論叢 en : The journal of Nagasaki University of Foreign Studies 号 19, p. 131-142, 発行日 2015-12-30 |
|||||
出版者 | ||||||
値 | 長崎外国語大学 | |||||
ISSN | ||||||
値 | 13464981 | |||||
書誌レコードID | ||||||
値 | AA11603331 |