@article{oai:nufs.repo.nii.ac.jp:00000592, author = {JACOBS, Nyree}, issue = {21}, journal = {長崎外大論叢, The Journal of Nagasaki University of Foreign Studies}, month = {Dec}, note = {Abstract Globalisation is now a set fixture in our daily lives and internationalised curriculum in higher education is imperative in assisting students to develop global competencies and negotiate identities as global citizens. This essay first provides an overview of language learning contexts in Japanese higher education, followed by an exploration of multimodal approaches to language instruction. Recommendations for a variety of multimodal pedagogical practices will be offered and associated implications will be addressed. グローバリゼーションは今や私たちの生活と切り離せないものであり、高等教育における、国際的視野に立ったカリキュラムは、学生の地球市民としてのアイデンティティの確立とグローバルな能力の育成を支えるために不可欠である。この研究では、日本の高等教育における言語習得の状況を概観した上で、言語教育におけるマルチモーダルなアプローチについて検討する。様々なマルチモーダルな教育的実践について提案し、その意義について述べるものである。}, pages = {19--26}, title = {Internationalising the Curriculum in Japanese Higher Education}, year = {2017} }