@article{oai:nufs.repo.nii.ac.jp:00000426, author = {PECK, Marshall Wayne}, issue = {20}, journal = {長崎外大論叢, The Journal of Nagasaki University of Foreign Studies}, month = {Dec}, note = {Abstract Teaching listening comprehension is central to all foreign language study programs. However, teaching listening in the classroom is insufficient. It is essential that language instructors train students in how to listen by teaching listening strategies. By incorporating metacognitive, affective, and social learning strategies into listening comprehension classrooms, instructors enable students to develop as independent language learners and to maximize opportunities for the development of listening comprehension in language learning. 概要 リスニング教育は、すべての外国語教育プログラムの要だ。しかし、ただ単に教室内でリスニング教育を行うだけでは不十分である。語学講師は生徒たちにリスニングストラテジーを伝授し、「リスニングの方法」を学ばせなくてはいけない。メタ認知ストラテジー、情緒的ストラテジー、そして社会的ストラテジーを授業の中にうまく組み込むことで、講師は生徒たちを自立した語学学習者に育て、リスニング力発達の機会を最大化することができる。}, pages = {73--80}, title = {Strategy Instruction in the Teaching of Listening Comprehension: Using Metacognitive, Affective, and Social Strategies to Develop Listening Skills}, year = {2016} }