@article{oai:nufs.repo.nii.ac.jp:00000420, author = {JACOBS, Nyree}, issue = {20}, journal = {長崎外大論叢, The Journal of Nagasaki University of Foreign Studies}, month = {Dec}, note = {Abstract Japan favours English as their preferred language in bilingual education. However, access to programs can be limited, teaching methodologies have shown to be inconsistent, and revised curriculum guidelines for English education have proven problematic for educators. This report aims to discuss English as a global language and its position as a front-runner in bilingual education in Japan, highlight challenges for educators, and offer possible solutions for more effective English education. 概要 日本ではバイリンガル教育において英語が好まれる。しかしながら、教育プログラムに触れる機会には限りがあり、教育方法も一貫性がなく、英語教育のためのカリキュラム改正指針は教育者にとって問題であることが明らかにされている。この報告書の目的は、グローバル言語としての英語と日本におけるバイリンガル教育の最有力候補としての英語の地位について議論し、教育者にとっての問題点を浮き彫りにし、より効果的な英語教育のための解決法を提示することである。}, pages = {1--7}, title = {The Effectiveness of Bilingual Education in Japan: A Way Forward}, year = {2016} }